قوانین و مقررات پیش دبستانی و مهد کودک دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی:

1 – ساعت کار مهدکودک روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 30 :7 الی 30 : 14 می باشد . از والدین گرامی خواهشمندیم که کودکان (خصوصا پیش دبستانی ۲) تا قبل از ساعت ۸:۳۰ تحویل مهد کودک گردند و حتی الامکان تا ساعت ۱۴:۳۰ جهت تحویل گرفتن کودکان مراجعه فرمایید.

2- از پذیرش کودکان بدون پرونده و اقدامات اولیه ی ثبت نام حتی برای یک روز معذوریم .

3-تهیه وسایل تحریر و بهداشتی به عهده اولیا می باشد و در لیست لوازم مورد نیاز پیش بینی شده است.

4 – به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی برای فرزندان شما، وسایل درخواستی از طرف مربیان مربوطه کودکانتان را ،در اسرع وقت آماده نمایید .

5– لازم به ذکر است که کلیه ی جشن های داخل مجموعه ،مطابق با قوانین و ضوابط انضباطی دانشگاه برگزار می شود و اجرای موسیقی های غیر مجاز در مهد کودک ممنوع بوده و صرفا موسیقی کودکانه پخش خواهد شد، لذا خواهشمند است در جشن های مهدکودک با پوشش اسلامی و رعایت کامل حجاب حضور داشته باشید وپرداخت هزینه جشن ها بر عهده اولیا می باشد.

6 – رفت و آمد والدین و کودکان در طول سال می بایست با حفظ پوشش اسلامی انجام شود و از پوشیدن لباس های خارج از عرف دانشگاه در زمان های تردد به مهد کودک جدا خودداری نمایید .

7-خواهشمند است غیبت کودکان خود را در اسرع وقت به مهد کودک اطلاع دهید و در صورت بیمار بودن کودک جهت پیشگیری از شیوع بیماری در مهد کودک از آوردن فرزندتان خودداری فرمایید ، زیرا مهد کودک از پذیرش کودکان بیمار تا بهبودی کامل معذور است . ( کودک شما با گواهی پزشک پذیرش خواهد شد . )

8 – تعطیلات مهد کودک تابع تقویم و تعطیلات رسمی کشورو تعطیلات دانشگاه می باشد و شهریه کودک برای این ایام از جمله فروردین ماه به طور کامل دریافت می گردد .

9 – استفاده از وسایل زینتی مانند گوشواره ، گردنبند ، انگشتر در مهدکودک جهت مسائل ایمنی و امنیتی ممنوع است و در صورت استفاده و گم شدن وسایل یاد شده ، مهد هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت .

10-تغذیه و میوه کودک طبق برنامه ارائه شده و در ظرفهای جداگانه و درب دار و نشکن قرار داده شود تا از آلوده شدن و ریختن مواد غذایی جلوگیری گردد.

11- اگر کودک شما بعد از ساعت ۱۲:۳۰ در مهد کودک حضور دارند ناهارگذاشته و حتما در ظرف استیل باشد.

12 – با توجه به اینکه بیشترین آمار خفگی در مهد کودکها به علت استفاده از میوه های گرد و کوچک مثل گوجه سبز،آلبالو،گیلاس و تنقلاتی مثل نخودشور و پوست خرما می باشد ُ خواهشمند است از فرسادن این اقلام به عنوان میان وعده کودکان جدا خودداری فرمایید.

13 – لطفا تغذیه و میوه ( میوه بدون هسته مثل موز –سیب ) کودک را در ظرف درب دار و با نام کودک و مربی مربوطه تحویل دهید .

14 – پیک آموزشی مهد کودک ساعت 9 الی 11 می باشد خواهشمند است به جهت عقب نماندن کودک از مباحث آموزشی در ساعات مشخص شده حتما فرزندتان در مهد حضور داشته باشد .

15 – از آوردن تنقلات غیربهداشتی از جمله چیپس و پفک و ... خودداری شود .

16 – شرکت در جلسات آموزشی - مشاوره و سخنرانی الزامی و حائز اهمیت است.

17 – مهد کودک در برنامه ریزی و هماهنگی سرویس ، معرفی فرد ذیصلاح ، نظارت بر نحوه سرویس دهی رانندگان به کودکان دخالت دارد ولی حفظ سلامت کودکان در هنگام رانندگی و رفت و آمد به عهده راننده است .

18- اگر وسیله ای از کودک در مهد جا ماند و یا با وسیله ی کودک دیگری تعویض شده ، سریعا به مهد اعلام فرمایید تا پیگیری شود .

19 –از فرستادن اسباب بازی (فقط در روز اسباب بازی)و سی دی های مختلف به مهد کودک جدا خودداری فرمایید.

20 – لطف نموده شهریه کودک خود را در زمان موعد به دفتر مهد کودک تسلیم نمایید .

21– خواهشمند است آموزش پیش دبستانی را جدی بگیرید و از غیبت های مکرر کودک خودداری فرمایید .

22 – خواهشمند است به اطلاعیه ها ، مطالب و دیگر مواردی که بر روی تابلوی اعلانات مهد کودک ،جهت آگاهی شما از برنامه های مهد نصب می گردد ، توجه فرمایید .

23 – کلیه ی کودکانی که وارد مجموعه می شوند ، شامل بیمه ی پزشکی و حوادث می شوند .

24 – در صورتی که کودک شما از داروی خاصی به طور مستمر استفاده می نماید در پرونده ثبت نام قید نموده و به مدیریت اطلاع دهید.

25-در صورت بروز حادث یا نیاز به اقدامات درمانی اورژانسی برای کودک ،مهد کودک مجاز به انتقال کودک به مراکز درمانی خواهد بود.

26 – برگزاری جشن های خصوصی کودک عزیز شما مانند جشن تولد در مهد امکان پذیر نمی باشد اما در اردیبهشت ماه هر سال مهد کودک یک جشن تولد کلی برای همه کودکان برگزار خواهد کرد .

27 - لطف نموده در زمان مقرر تحویل و ترخیص همکاری نمایید و در صورت لزوم با دفتر مهد کودک هماهنگ نمایید .

28 – در صورت وجود مشکلات خانوادگی ، حتما مدیریت را آگاه سازید .

29 – اولیا می توانند در صورت مشاهده کمبود کیفیت موجود در مهد کودک پیشنهاد خود را کتبا به مدیر مهد کودک انتقال دهند .

30 – از اولیای محترم خواهشمندیم ، در هنگام ثبت نام ، کلیه ی جوانب را در نظر گرفته ، هیچ گونه وجهی پس از ثبت نام مسترد نخواهد شد . ( حداکثر زمان برای حذف 48 ساعت می باشد .)

31 – لباس فرم از طرف مهدکودک برای کودکان پیش دبستانی الزامی بوده و سایر کلاس ها با پوشش مناسب و مرتب در کلاس حاضر شوند .

32 – صبحانه مهدکودک راس ساعت 30 : 8 الی 9 صرف می شود بعد از ساعت مذکور مقدور نمی باشد .

33 –هر گونه تغییر در آدرس منزل و شماره تماس به اطلاع مهد کوودک رسانده شود.

34-لطفا و حتما در پایان هفته دمپایی کودکان خود را جهت شستشو به منزل برده و روز شنبه به مهد کودک برگردانید.

35- حضور کودک شما در گردش علمی یا بازدید از مراکز مختلف آموزشی یا تفریحی اختیاری بودهو هزینه آن به عهده والدین است.

36-پوشیدن فرم در مراسم و بازدیدهای بیرون مهد الزام دارد.

37 – یادداشت ها و اطلاعیه ها و پیام های مهد کودک به صورت کتبی در کیف کودک و در سایت گذاشته می شود ، لطفا هر روز بررسی شود و اقدام لازم را به عمل آورید . هرگونه عدم همکاری و فراموشی والدین بنا به هر دلیلی باعث محرومیت کودک از آن برنامه می شود ، خواهشمند است نسبت به این گونه موارد دقت خاصی نمایید .

38- برنامه های هفتگی کلاسها و واحد کارها و تصاویر فعالیتها در سایت مهد کودک بارگذار خواهد شد خواهشمند است هر روزه از سایت مهد کودک بازدید نمایید.

39– طبق قوانین و مقررات عمومی مهدکودک ها از سوی سازمان بعد از ثبت نام کردن کودک و کنسل نمودن ثبت نام حضور یک روز در مهد هزینه 3 روز از شهریه ماهانه حساب و کسر می گردد . حضور کمتر از یک هفته معادل 15 روز از شهریه ی ماهانه و حضور از یک هفته بیشتر معادل 1 ماه حساب می گردد .

40– با توجه به اینکه آموزش کودک یک مسئله دو جانبه می باشد و در کنار کودک باید خانواده هم از آموزش های لازم برخوردار باشد ، خواهشمندیم در جلساتی که توسط کارشناسان برگزار می شود حضور داشته باشید .

41– برای ارتباط با مهد کودک در طول روز با شماره های ۳۸۸۰۳۶۸۳ و شماره 38803684 تماس حاصل فرمایید.

42 - در صورت غیبت طولانی کودکان پیش دبستانی ( مدت 1 ماه – 2 ماه یا بیشتر و کمتر ) شهریه به طور کامل دریافت می گردد و اگر کودکی حتی در طی یک ماه فقط 1 جلسه نیز در مهد کودک حضور داشته باشد ، شهریه به صورت کامل دریافت می گردد . پس خواهشمند است از غیبت های مکرر جلوگیری به عمل آورید .

43 – چنانچه کودک شما به طور موقت ناچار به ترک مهد کودک شود با مدیریت و مربیان او هماهنگ شوید تا با اطلاع از برنامه هایی که در مدت عدم حضور کودکتان اجرا خواهد شد ، زمینه ی هماهنگی آموزش کودک با همسالان خود ( هنگام مراجعه مجدد ) فراهم آید .

44– در صورت بروز اختلاف بین کودک خود و کودکی دیگر در مهد کودک حتما به دفتر مدیریت اطلاع دهید و خود بدون هماهنگی اقدام خاصی ننمایید .

45- در صورت تمایل برای ترخیص کودکتان از مهد کودک لطفا از 10 روز قبل اعلام فرمایید . تا مهد برای جایگزینی کودک دیگری با فرزند شما اقدام نماید .

46- خواهشمند است در صورت ترخیص کودک وسایل شخصی وی را از مهد کودک تحویل بگیرید ، در غیر این صورت وسایل تا یک ماه نگهداری خواهد شد و از آن تاریخ به بعد مهد در قبال وسایل هیچ گونه مسئولیتی ندارد . همچنین مهد در حفاظت اسباب بازی هایی که توصیه نشده اند مسئولیتی ندارد .

                                                                                           

                                                                                        مهد کودک دانشگاه فردوسی

 238 تعداد نوآموزان سال جاری